ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

1997147

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

 

   
 
ЧЛАНОВИ ТИМА:
 
  1. Ивана Антић

  2. Вера Шалипур

  3. Вера Трендафилоски

  4. Мирјана Стаменковић

  5. Богдан Јукић

  6. Мелита Петковић

  7. Весна Ивић

  8. Мирјана Личина

  9. Љубица Крстић    

  10. Момчило Степановић

       

Активности:
  • Састанаци  стручног тима
  • Анкетирање ученика 5, 6, 7 и 8. разреда о коришћењу Интернета и безбедности на Интернету
  • Обрада и анализа анкетних упитника
  • Трибине о Безбедности деце на Интернету са ученицима 4, 5, 6, 7 и 8. разреда 
  • Наградни конкурс 
  • Трибине о Безбедности деце на Интернету са родитељима 
  • Онлајн презентација за ученике и родитеље о Безбедности деце на Интернету 
  • Отварање мејл адресе, постављање исте на сајт Школе, као и читање пристигле поште и слање одговора у виду савета пошиљаоцима.
  •  Формирање листе веб сајтова и ваб страница које препоручујемо ученицима, уз сталну допуну 
  • Постављање на сајт Школе дефиниције Интернета, као и кратке листе позитивних могућности које Интернет пружа 
  • Додела награда и презентација радова са конкурса "Безбедност на Интернету"

ИНТЕРНЕТ ЈЕ ГЛОБАЛНА МРЕЖА РАЧУНАРА КОЈА ПОВЕЗУЈЕ ВИШЕ МРЕЖА У ЈЕДНУ ЗАТО СЕ ЧЕСТО И НАЗИВА МРЕЖА СВИХ МРЕЖА.
ПРЕДНОСТИ ИНТЕРНЕТА:
       ИНТЕРНЕТ СМАЊУЈЕ МАТЕРИЈАЛНЕ ТРОШКОВЕ ПУТА И КОМУНИКАЦИЈЕ СА ЉУДИМА
       ИНТЕРНЕТ ШТЕДИ ВРЕМЕ И ОМОГУЋАВА ДА КОМУНИКАЦИЈА БУДЕ ТРЕНУТАЧНА
       ИНТЕРНЕТ ОМОГУЋАВА ДА ЉУДИ РАДЕ НА ЗАЈЕДНИЧКИМ ПРОЈЕКТИМА
       ИНТЕРНЕТ ЈЕ НЕИСЦРПАН ИЗВОР ИНФОРМАЦИЈА КОЈЕ СУ НА ДОХВАТ РУКЕ, САМО ЈЕДАН КЛИК ДАЉЕ ОД НАС
       ИНТЕРНЕТ СЕ МОЖЕ УПОТРЕБЉАВАТИ ЗА СВАКОДНЕВНО УЧЕЊЕ
       ИНТЕРНЕТ ДОПРИНОСИ КВАЛИТЕТУ ЖИВОТА ЉУДИ

 
 
   
Резултате наградног конкурса "Безбедност на Интернету" можете видети ако кликнете Додела наградаје

Уколико си некада имао/ла неку непријатност, а ниси смео о томе да причаш, немој да се устручаваш, подели то са нама  на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.  ми ћемо те посаветовати шта да радиш и коме да се обратиш.
Тим наше школе за заштиту деце на Интернету

Резултати и анализа упитника о коришћењу Интернета и безбедности децена Интернету
* 82 % ученика 5, 6, 7 и 8. разреда користи Интернет, проценат коришћења Интернета са узрастом расте.

* Радним даном на Интернету ученици дневно проводе до 1 час  њих 38%, уједначен је проценат (16%) оних који га користе од 1 до 2 часа, као и од 2 до 3 часа, 9% ученика Интернет користи радним даном око 4 часа, а преко 5 часова дневно њих 4% . Викендом расте проценат  ученика који Интернет користе дуже време: до 1 час 20 %, до 2 часа 28%, од 2 до 3 часа 17%, од 3 до 5 часова 15%, а 5 часова и више 16%. (док је радним данима тај проценат 4 %). Само викендом Интернет користи 4 % ученика.
* Mail address има 85 % ученика, а нема 15 %.

* Деца су на Интернету најчешће после школе 25 % , поподне 21 %,  увече 16 %, пре и после школе 13%, што показује да време које је најефективније за учење 59% деца користе за Интернет.

* Ученици најчешће користе Интернет за дописивање(63%), за преузимање филмова и музике (62%), за  забаву (55%) и лична интересовања (42%). Опада са узрастом проценат  ученика који користе Интернет за учење појединих предмета, у петом разреду 74%, а у осмом разреду 18%. На укупном узорку, у ту сврху Интернет користи 42% ученика. Очигледно ученици нису свесни могућности које Интернет пружа и свега позитивног што он са собом носи.

* Што се тиче друштвених мрежа чак 84% ученика користи facebook, 50% youtobe. Ни једну 5% ученика, а све друштвене мреже 2%.

* Веома упадљиво са узрастом расте проценат ученика који комуницирају на Интернету. На укупном узорку, ученици комуницирају са: 10-50 особа 34%, са мање од 10 особа 29%, више од 50 особа 19%, 100-200 особа 9%, више од 500 особа – 3%.

* Са узрастом значајно расте  доживљај ученика да је Интернет безбедно место и опада проценат оних који Интернет и све оно што он нуди доживљава опасно. Укупно 46% ученика сматра да је Интернет безбедан, а 53% ученака сматра да  Интернет  није безбедан.

Аргументи за опасност и могуће непријатности на Интернету су код млађих ученика  емотивни, нејасни и разноврсни, а у осмом разреду  веома конкретни и говоре о доброј информисаности  и ставу према  овој појави.

  •  Ако остављаш личне податке, Интернет није безбедан  34%
  •  Педофили и други злонамерни људи се лажно представљају  на Интернету 33%
  •  Ако Интернет не знаш да користиш,није безбедан 33%

* Ученици 5. и 6. разреда нису доживели непријатност на Интернету,  док је 5% ученика 7. разреда доживело непријатност, а чак 29% ученика 8. разреда је доживело непријатност на Интернету.

* Ученици на Итернету најчешће посећују: Facebook  61%, You Tube  60%, Google 9%, Интернет странице са игрицама 8%, странице забавне природе 8%, странице образовно-информативне природе посећује само 4%, а 1% посећује странице са порнографским елементима. Порнографија може лако да буде доступна деци онлајн. Дете које не може да прегледа сексуални магазин у радњи, може да види порнографске фотографије и снимке на Интернету. Непристојни материјал, који је илегалан и за одрасле, може лако да се пронађе онлајн. Чак и “невине” wеб странице могу директно да воде до порнографских wеб страница. Радозналосткоддецејеприродна, али Интернет није место где деца треба да уче о сексуалности. Производња, поседовање и дистрибуција дечије порнографије је законом забрањена. 

Иако ученици Интернет користе у великом проценту, врло је сиромашан избор локација које посећују и углавном се коришћење Интернета своди на комуницираље, преузимање музике, филмова..., играње игрица.

* Web адресу наше школе зна 42% ученика, а посредством овог упитника сви анкетирани ученици који је нису знали су били у могућности  да је сазнају.

* Ученици су на трибинама о  Безбедност деце на Интернету показали висок степен интересовања, мада су ученици старијих разреда углавном долазили са убеђењем да  све знају, што се током трибине показало да и није тако.

Ученицима препоручујемо:

* Да сваку тему коју обрађују на часу потраже на Интернету

* Да се на Интернету информишу о образовним, културним, забавним и спортским догађајима

*Да на Интернету пронађу теме о здрављу, развоју деце и младих, променама које им се дешавају, здравој исхрани, како испунити слободно време, како изразити своја осећања, како изабрати своју професију. У ту сврху препоручујемо следеће Интернет сајтове и странице:

 
                                      БЕЗБЕДНОСТ НА ИНТЕРНЕТУ
 Модеран свет се не може замислити без коришћења  великог броја услуга које пружа интернет  као медиј будућности и извор информација. Међутим, треба му приступати опрезно, штитећи себе штитите и свет који волите.
Интернет пружа нове могућности за узнемиравањe. Могуће је поставити  гласине, фотографије или  друге  личне податке,  као и послати злонамерне поруке – анонимно или под туђим именом. СМС поруке и мобилни телефони са фотоапаратом отварају нове могућности за забаву али и злоупотребу.
РИЗИЦИ :
А) Сваки пут када се дете конектује на нет, постоји реалан ризик да наиђе на “садржај“ који је непримерен његовом узрасту а при том може да га застраши и узнемири. Тај материјал обично је  порнографске природе, насилне садржине или подстиче на агресију.
Б) Силеџије и напасници више не чекају у мраку већ у сајбер простору. Због анонимности коју пружа интернет сајбер – злостављач , без икакве контроле и личних инхибиција, чини жртви оно што се вероватно не би усудио у личном простору.
В) Дете не би смело да четује са непознатим особама. Најчешће се комуникација између нет “предатора” (насилника ) и жртве одвија дуго времена при чему се злостављач претвара да је жртвин вршњак.
Г) Зависност према интернету- због његовог вишечасовног коришћења  дечији односи са породицом и друштвом су веома ослабљени а то повећава ризик од изолације и појаве депресије која води у проблематично понашање. Такође, садржај на нету неповољно утиче јер постоји опасност да деца креирају погрешну слику о стварности и односима у окружењу.
И ЗАТО РОДИТЕЉИ!
  •  Ограничите време које деца проводе дневно за компјутером 
  •  Пратите сајтове које ваше дете посећује, уколико користи  facebook подесите приватност профила и пратите комуникацију 
  • Компјутер никад  не стављајте у дечију собу већ негде где сви укућани имају приступ
  • Упознајте се са популарним интернет сленгом јер га ваше дете користи и то вам је неопходно да бисте разумели његову преписку
  • Причајте са децом о њиховим активностима на нету и указујте на опасности
  • Охрабрите дете да вам пријави сваки контакт или  поруку која им се учини да је чудна или због које се не осећа  добро
  • Будите истински заинтересовани за оно што ваше дете ради онлине. Посетите заједно омиљени сајт, одиграјте игрицу или разговарајте о томе.
А ВИ ДЕЦО !
  • Дружите се, волите, читајте књиге,  бавите се спортом, имајте свој хоби
  • Играјте, певајте, рецитујте,
  • Пишите, сликајте, стварајте, смејте се и,  радите на свом усавршавању
  • И запамтите  лични контакт, искрен разговор и разумевање су најбољи  пут до среће и задовољства.
                                                               Миријана Стаменковић, психолог