ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

1993230

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

ВЕРУЈЕМО СНАЖНО, ЧИТАЊЕ ЈЕ ВАЖНО!

 

 

NARNS3

NARNS

 

ВЕРУЈЕМО СНАЖНО - ЧИТАЊЕ ЈЕ ВАЖНО

У четвртак, 1. 6. 2023. године у библиотеци школе "Никола Тесла" у Винчи реализована је радионица "Верујемо снажно - читање је важно". Радионицу је водила психолошкиња школе, а учествовале су библиотекарка, 2 наставнице, 3 учитељице и 7 мама. Радионица је трајала 90 минуита.

Заједничко свима на радионици било је то да верују у конструктивно партнерство наставника и родитеља, али и да сматрају да је читање веома важно. Такође се испоставило да су све присутне маме и наставнице веома спремне и да се ангажују да промовишу читање међу децом и подстакну их да препознају лепоте и добити од читања.

Полазнице радионице су радећи у три групе формулисале листе књига које школска библиотека нема, а треба да набави. Ту су се у највећој мери нашле књиге за које из личног искуства (са својом децом, односно својим ђацима) знају да их деца радо читају и уживају у њима, али и књиге за које оне као родитељи или наставнице верују да је важно да их деца прочитају. На листи је, наравно, и неколико књига које су препоручене јер су обележиле детињство оних које их препоручују.

Како је Национална асоцијација родитеља и наставника Србије обезбедила средства да школска библиотека заиста и купи књиге које су на списку, полазнице радионице су се у великој мери бавиле и тиме како то промовисати међу децом и заиста обезбедити да те књиге наши ђаци и читају. Осмислиле су неколико промотивних активности.

- У библиотеци ће бити постављена изложба нових књига;

- Представници одељења ће посетити изложбу са задатком да припреме извештај за своје другаре о њој - да нешто сниме, фотографишу, питају, запишу... Њихова улога биће да на основу припремљених извештаја промовишу нове књиге у библиотеци, да то искористе као повод да заинтересују остале за читање, за сарадњу са библиотеком, за оснивање ученичког читалачког клуба...

- Једна од присутних мама која је графичка дизајнерка направиће у сарадњи са децом промотивни плакат са свим новим насловима "Знаш шта има ново у библиотеци?"

- Плакат ће бити постављен на улазима у матичну и све три подручне школе;

- Наставници ће промотивни плакат објавити на одељењским вајбер – групама тако да та врста промоције стигне до сваког детета у школи.

У нашој школи се захваљујући сјајној библиотекарки већ дуго негује пракса уживања у читању наглас, држања часова у библиотеци међу књигама, истраживачког рада на садржају бајки...

Верујемо да ће набавка нових књига које су заједно за децу одабрали њихови родитељи и наставници бити још један значајан корак у правцу неговања културе читања. Сложиле смо се да је то начин да деци држимо многа врата отвореним, да је то улагање у њихову памет и будућност и да то морамо сви да радимо, а на првом месту школа.

Ова активност инспирисала је све присутне и да размишљају о другим могућим видовима конструктивне сарадње између запослених у школи и родитеља. Радионица се завршила договором да за две недеље поново седнемо сви заједно, да доведемо и неке друге родитеље, односно наставнике, за које верујемо да би их овакве активности могле интересовати и да заједно поразговарамо о томе како да организујемо клуб родитеља и наставника наше школе. Свима нам је за то први мотив добробит деце, али нам је већ после једног оваквог искуства јасно да и нама одраслима прија да сарађујемо и договарамо се у лепој атмосфери међусобног уважавања и да смо изгледа заборавили колико и ми, родитељи и наставници, уживамо кад важне ствари радимо заједно и дружимо се.

 

NARNS4

ВЕЛИКА ЗАХВАЛНОСТ НАШЕМ ПРИЈАТЕЉУ ШКОЛЕ ЗОРАНУ АНЂЕЛКОВИЋУ, КОЈИ ЈЕ КУПИО ПРЕКРАСНЕ КЊИГЕ ЗА НАШУ БИБЛИОТЕКУ.

СВАКА ЧАСТ НА РАЗУМЕВАЊУ ПОТРЕБА ШКОЛЕ И УВИЂАЊУ ЗНАЧАЈА ЧИТАЊА КЊИГА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ, ВАСПИТАЊЕ НАШЕ ДЕЦЕ. ОВАКО БРИЖНО И СА УКУСОМ ОДАБРАНЕ КЊИГЕ ПРУЖАЈУ ДЕЦИ СИГУРНО УТОЧИШТЕ, БЕЗБЕДНО ОКРУЖЕЊЕ, НЕНАСИЛНУ КОМУНИКАЦИЈУ И РАДОСТ ОТКРИВАЊА НОВИХ СВЕТОВА.

An]elkovic

Рециклажни талас
У претходних неколико недеља старији разреди плаве смене сакупљали су флашице и лименке. У томе су им редовно и посвећено помагале теткице. Зашто смо их сретали по школи са великим кесама за смеће постало је јасно у петак, 26.5.2023. године када смо у централном холу видели необичан тродимензионални пано „Талас“. Нико није прошао кроз хол да није застао да добро погледа ово уметничко дело, а тек погледом изблиза схватили су сви где су завршиле све оне сакупљане флашице и лименке. Оно што је кад се нађе ван канте за смеће најружније у нашем окружењу, постало је интервенцијом наших уметника део најатрактивније инсталације.
Ову сјајну еколошко-уметничку акцију осмислила је и координисала наставница ликовне културе Дражена Трајковић. Сликали су Алекса Пантић 8/6, Ана Ђурковић 8/6, Јулија Колаковић 6/6, Нађа Костић 6/6 и Мијат Станковић 6/6. Прикупљени рециклажни материјал лепили су дечаци из 8/4 Андрија Пурић, Михајло Миликић и Огњен Стаменковић. Као што смо већ навели, материјал су прикупљали старији разреди плаве смене и њихове теткице.

Модел виљушкара

Одељење: 7/9

Ученици: Лена Поповић и Андреа Ракуљ

viber image 2023 05 30 14 28 48 338viber image 2023 05 30 14 28 47 995

ПОСЛЕ ТРАГЕДИЈЕ У „РИБНИКАРУ“

Ученички парламент ОШ „Никола Тесла“ у Винчи

Ученички парламент је од своје координатерке, Јелене Стојадиновић, тражио заказивање ванредне седнице са темом „Како смо после трагедије у Рибникару“. Парламентарци су тражили прилику да заједно поразговарају о свему што се десило, а због специфичности теме позвали су школског психолога да помогне у вођењу разговора. 

Седница је почела освртом на трагични догађај и указивањем на потребу да се о њему разговара. Сложили смо се да тема разговора не треба да буду детаљи о догађају који су до свих нас дошли путем медија. Иако нас природно занима и покушавамо себи да објаснимо шта се и зашто десило, учествовањем у ширењу и препричавању гласина изражавамо непоштовање према страдалима и додатно повређујемо њихове породице. Примерено је да разговарамо о нашим размишљањима и осећањима која су подстакнута догађајем.

На почетку разговора сви присутни су на папирићима написали осећања која су код њих тренутно најизраженија. Требало је да те папире поставе на адекватно место на паноу - негде на скали од 1 до 10, зависно од тога колико су та осећања код њих тренутно снажна. 

Заједничком анализом тако направљеног приказа закључено је да су осећања и даље веома снажна – високо су позиционирана на понуђеној скали и готово све написано можемо да сведемо на тугу и страх, забринутост.   

20230528 221954

                                                                                                                                                                                                                                                             

Туга је природна реакција на овако нешто, туга указује на саосећање, на емпатију. 

Страх и забринутост парламентарци су образложили бригом за сопствену безбедност (на једном папиру, рецимо, пише „забринутост за сигурност ученика и радника школе“). Разговарало се о томе шта школа може да уради да се страх и забринутост умање, да се деца поново осећају безбедно и добро. 

Парламентарци су формулисали четири предлога како да се деца осећају боље у школи:

  1. УП жели да буде већа дисциплина у школи. Рекли су да су већ приметили да се у школи на томе доста ради, да се сада озбиљније и чак строже реагује на ученичке прекршаје. Сматрају да је то добро, то чини да се осећају заштићеније, умиреније;

  2. УП тражи веће поштовање деце према наставницима. Нису имали потребу да ово икако образлажу, кажу – једноставно је, деца треба више да поштују наставнике;

  3. УП жели да наставници више разговарају са децом, да комуникација не буде усмерена само на градиво;

  4. УП жели да ученици поново добију прилику да учествују у секцијама које су сами одабрали. Наводе да се радо сећају свог ранијег учествовања у шаховској, литерарној, драмској, разним спортским секцијама, хору. Кажу да би им такво ангажовање веома пријало и учинило да се у школи осећају добро, задовољно.   

Иза наведена четири предлога једногласно су стали сви присутни чланови ученичког парламента.

Ова седница била је веома тешка. Парламентарци су били тихи, озбиљни, необично одрасли за основце. Било је снажних осећања, било је суза. Ипак, са погледа уназад ка трагедији која нас је све погодила, дошли смо на крају до погледа унапред, ка будућности – формулисали смо идеје шта да радимо да би нам било боље, да бисмо се осећали безбедније и задовољније у својој школи. 

Закључак са ове седнице је (и не први пут) да деца заиста имају шта паметно да нам кажу. Остало је само да ми, одрасли, будемо довољно мудри да их чујемо и послушамо. 

Љиљана Јовић, психолог

ВЕЛИКИ СПОРТСКИ УСПЕСИ НАШИХ УЧЕНИКА

 

Лука Делевић на Међуокружном такмичењу у Новом Саду, 2. место

 

sportsport1