Школску библиотеку треба водити са јасно устројеним програмом. Програм библиотеке треба осмислити имајући у виду далекосежни програм и потребе школе, и он треба да одражава њен дух, дугорочне и краткорочне циљеве као и њену стварност. Један од најважнијих показатеља учинка могу бити корисно оруђе за праћење и вредновање степена остваривања дугорочних циљева библиотеке.
Показатељи коришћења:
- Број позајмљивања по члану школске заједнице
- Укупан број посета библиотеци по члану школске заједнице
- Број позајмљивања по библиотечкој јединици ((стопа обрта извора)
- Број позајмљивања по радном сату
- Референсна питања по члану школске заједнице
- Употреба компјутера
Показатељи за изворе:
- Укупан књижни фонд по члану школске заједнице
- Број расположивих терминала/компјутера по члану школске заједнице
Квалитети и вештине школског библиотекара:
- Способност да позитивно и без предрасуда комуницира са децом и одраслима
- Способност сагледавања потреба корисника
- Способност за сарадњу са појединцима и групама, унутар и изван школске заједнице
- Познавање и разумевање културне разноликости
- Познавање теорије и методологије учења
- Поседовање информационих вештина и коришћења информација
- Познавање материјала који чине библиотечку колекцију и начина на које им се приступа
- Познавање књижевности, медија, културе намењених деци
- Познавање и практична знања у области управљања и маркетинга
- Познавање и практична знања у области информационих технологија