Школску библиотеку треба водити са јасно устројеним програмом. Програм библиотеке треба осмислити имајући у виду далекосежни програм и потребе школе, и он треба да одражава њен дух, дугорочне и краткорочне циљеве као и њену стварност. Један од најважнијих показатеља учинка могу бити  корисно оруђе за праћење и вредновање степена остваривања дугорочних циљева библиотеке. 
Показатељи коришћења: 
- Број позајмљивања по члану школске заједнице
 
- Укупан број посета библиотеци по члану школске заједнице
 
- Број позајмљивања по библиотечкој јединици ((стопа обрта извора)
 
- Број позајмљивања по радном сату
 
- Референсна питања по члану школске заједнице
 
- Употреба компјутера
 
Показатељи за изворе:
- Укупан књижни фонд по члану школске заједнице
 
- Број расположивих терминала/компјутера по члану школске заједнице
 
Квалитети и вештине школског библиотекара:
- Способност да позитивно и без предрасуда комуницира са децом и одраслима
 
- Способност сагледавања потреба корисника
 
- Способност за сарадњу са појединцима и групама, унутар и изван школске заједнице
 
- Познавање и разумевање културне разноликости
 
- Познавање теорије и методологије учења
 
- Поседовање информационих вештина и коришћења информација
 
- Познавање материјала који чине библиотечку колекцију и начина на које им се приступа
 
- Познавање књижевности, медија, културе намењених деци 
 
- Познавање и практична знања у области управљања и маркетинга
 
- Познавање и практична знања у области информационих технологија