ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

1997464

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Снежана Ракић, педагог школе

УЧЕЊЕ У ДОБА КОРОНЕ 

 

 О учењу – чланак за децу, али и за одрасле

У нормалним животним ситуацијама учење је веома тежак посао, како за децу, тако и за старије. У ванредним околностима, као што је тренутно ова у којој се налазимо, учење је и теже и другачије. Можда може да буде лакше, можда може да буде изазов...

Да бих вам олакшала прилагођавање на дате околности и процес учења у кући понудићу вам неке идеје као могућност, савет, усмерење, мотивацију за идеје шта можете радити и како поступати приликом учења, и не само учења.

  • Време

Квалитетно искористите све време које вам је дато. Значи, организујте га и планирајте на најбољи могући начин. Ево једног примера:

* Напиши свој распоред часова на неком папиру већег формата (може и у виду табеле).

Направи свој распоред ТВ часова и упиши у распоред или посебно – како ти је лакше.

У складу са терминима у којима пратиш ТВ часове, планирај остале. Можеш пратити свој постојећи распоред часова и тако пратити упутства и задатке које добијаш од својих наставника/ца.

*Не затрпавај се информацијама, не паничи да нећеш све стићи. Одреди време за све - када (од – до) ћеш учити математику, када историју, када енглески језик....

Кад отвориш поруке од наставника које ти ових дана стижу у великој количини и на различите начине, прочитај пажљиво шта се тражи и запиши рок до којег треба да завршиш задатак. Кад упишеш све рокове и задатке, распореди их по данима, па по сатима. Тако ћеш имати потпуни преглед својих дневних и недељних активности.

* После тога ћеш имати увид у своје слободно време. Знам, незгодно је - не можеш напоље на терен, играње баскета, фудбала, шетњу с другарима, заједничку вожњу бицикла и слично. Али, кажи себи: „Ово ће проћи. Сад треба и мора овако.Шта да радим да ми не буде досадно?“ Па испланирај шта желиш да радиш и са ким ћеш то радити. Све зависи од тога ко ти је на располагању у породици. На пример, испланирај: „Занимљива географија“ са једним (запиши којим)чланом породице од 17.00 до 18.00 сати, партија домина, шаха... са другим чланом породице од 19.00 до 20.00 сати или нека друштвена игра за све од – до. Још ако имаш брата, сестру – игра је занимљивија.

*Ако си сам/а (а и ви који то нисте) док су остали на послу, ради оно што највише волиш да радиш у слободно време. Ако волиш да црташ – цртај шта желиш и којом техником желиш што више па за недељу дана, на пример, направи изложбу у кући или сачувај да направимо изложбу у школи кад се у њу вратимо. Можеш фотографисати радове и послати наставници да их погледа, да ти додатни савет и процену – што да не? Ако волиш музику – истражуј у тој области , вежбај – можда и не знаш да колико си талентован/а баш за то. Ко зна можда ћемо једном слушати твоје песме и гледати твоје спотове. Ако волиш информатику опробај се у програмирању – можда креираш нешто ново у тој области. Волиш поезију – читај, записуј своје стихове. Можеш да гледаш филмове, позоришне представе – на интернету је велика понуда. Само пази који су филмови намењени деци, а који нису. Волиш путовања – можеш да отпутујеш било где и видиш све што желиш занимљиво преко сајтова различитих установа културе, туризма и других. Смисли своја путовања, упознај удаљене, необичне пределе, прочитај занимљивости о пределима, људима, природи, живом свету... Можеш да истражујеш и Србију, чак и Београд – кладим се да ћеш се изненадити шта Београд све нуди и има, а ти не знаш.

Волиш биљке – засади цвеће на тераси, прозору, дворишту и негуј га. Брини о својим кућним љубимцима.Спреми здрав оброк и обрадуј породицу. Ако имаш двориште искористи га максимално, за учење и за игру.

Не заборави другаре , контактирај са њима на све начине који су ти доступни (наравно, не уживо), али не претеруј – ограничи време и за то.

И ЧИТАЈ, ПУНО ЧИТАЈ, читај све што нађеш, у кући, на интернету, сајтовима библиотека, издавачких кућа.

НЕ ЗАБОРАВИ: Важно је да нешто радиш и да си заинтересован/а да следиш своје потребе. Не плаши се да нећеш стићи да урадиш све задатке и цео дан се само њима бавиш, али, немој ни да занемариш задатке, па да их не урадиш! Ти си ђак и имаш своје обавезе, али си и дете и имаш право на одмор и игру. Усклади то!

  • Подршка 

Као и иначе за сваки рад и учење лепо је имати подршку.

Можеш сам/а себи да олакшаш учење. Припреми сав потребан материјал за праћење ТВ часова (свеска, оловка, уџбеник, атлас...)

Док пратиш ТВ час записуј, решавај задатак, учествуј, ако ти нешто није јасно, ниси добро разумео –запиши, имаш дилему, нејасноће, питања која ти се врзмају по глави, такође запиши. Касније питај другаре, родитеље... ако и даље ниси дошао до решења и одговора, питај наставника који ће ти помоћи. Не устручавај се, пожељно је да активно трагаш за знањем.

Кад ти упутства, материјали, задаци који ти шаљу наставници/це нису јасни, не знаш шта се заправо тражи од тебе – питај другаре из одељења, питај родитеље, питај наставнике/це. Нико ти неће замерити што питаш, а добићеш неопходну помоћ.

Наравно, ту су и родитељи који су у свим данима непосредно и више ангажовани у свим активностима. Они треба да преузму улогу координатора, аниматора, организатора времена и активности током дана и током недеље. Што је узраст детета млађи , то је њихова улога обухватнија. То не значи да старијој деци препусте да те послове раде сами. Сваком детету је битна помоћ и подршка родитеља, нарочито у овим данима и важно је да је добију на време и у довољној мери.

На крају, да не заборавимо и нас: ваше учитеље, наставнике, одељењске старешине, психологе, педагоге, директоре... Сви смо спремни да вам дамо сву потребну подршку. Питајте, тражите, кажите све што вам је важно. И ми смо као и ви у овој оваквој ситуацији први пут, и ми смо изненађени, можемо да погрешимо, понекад се уплашимо, сумњамо да ли смо добро урадили, да ли вам тражимо премало или превише..? И ми учимо. Не устручавајте се, кажите кад вам је тешко, тражите још кад вам је веома лако. Треба нам ваша повратна информација. Заједно ћемо лакше све савладати и бити задовољнији. Имате наше контакте, јавите се.

  • Технике учења

О техникама учења смо причали на часовима. Све технике које смо тада спомињали могу се и сада применити. Значи, можеш да подвлачиш бојама важне појмове, непознате речи, да црташ скицу или шему лекције, правиш белешке, пишеш на маргинама, отвориш нов фолдер и ту убацујеш потребан садржај, смишљаш питања, правиш квиз, асоцијације на тему, направиш цртеж са важним појмовима и то обележиш на свој начин, читаш на глас, замишљаш да си учитељ/ца који предаје лекцију... Све што си и до сада радио/ла можеш и сада. Само што сада постоји већа могућност и потреба за активношћу и самосталном тражењу информација. То је још једно учење – учење учења, учење коришћења свих доступних извора информација и откривање нових извора информација.

  • Циљ

Све што радимо радимо с неким циљем, из неког интересовања и мотивације и само тако наш рад има смисао.

Преиспитај се шта је твој циљ – у животу, ове године, овог месеца, овог дана, овог тренутка? Води се њиме и њега угради у све што радиш да би био/ла задовољан/а, испуњен/а, срећан/а, успешан/а, учен/а, здрав/а.

Зато док планираш своје активности, запитај се шта желиш. Па данас или сутра можеш да направиш нешто што ће променити свет, да смислиш нову игру, напишеш књигу, направиш стрип или да поспремиш собу, опереш судове, кажеш неком да га волиш... А можеш и да махнеш баки која те гледа са терасе или прозора преко пута твоје куће и кажеш јој :“Добар дан, како сте?“ Шта год да урадиш – једнако је важно и добро.

Данас сви учимо неке нове, до сада нама непознате ствари, и деца и одрасли. Нормално је и да погрешимо. Јер ко ради, тај и греши. Зато ради и не плаши се грешака. Кад си истрајан, кад нешто желиш и имаш свој циљ тешкоће лакше превазићеш.

Не заборави: питај – наћи ћеш одговор!

                                                                                                 педагог Снежана Ракић

Прилог

(Пример табеле за планирање времена

Дани у недељи и датум

Време (7-9h)

Садржај активности – шта ћеш радити?

9-11 h

Садржај активности – шта ћеш радити?

11-13h

Садржај активности – шта ћеш радити?

13-15.h

Садржај активности – шта ћеш радити?

15-17 h

Садржај активности – шта ћеш радити?

17-19.h

Садржај активности – шта ћеш радити?

19-21.h

Садржај активности – шта ћеш радити?

21 – 23.h

Садржај активности – шта ћеш радити?

Осећање које описује овај дан Белешка
Понедељак, 23.март Доручак Хоби, игра„Занимљива географија“ –игра с ... Географија и историја – 11 –12.30 (учење) ТВ часови (српски језик и математика)

Ручак и хоби

(навести који)

Биологија и МК, ЛК Вечера Читање књиге“Хари Потер и камен мудрости“

Јамб са члановима породице , филм...(21-22)

спавање

Уторак, 24.март

Среда, 25.март

Четвртак, 26.март

Петак, 27.март

Субота, 28.март

Недеља, 29.март