♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥
ИНТЕРНЕТ ЈЕ ГЛОБАЛНА МРЕЖА РАЧУНАРА КОЈА ПОВЕЗУЈЕ ВИШЕ МРЕЖА У ЈЕДНУ ЗАТО СЕ ЧЕСТО И НАЗИВА МРЕЖА СВИХ МРЕЖА.ПРЕДНОСТИ ИНТЕРНЕТА:• ИНТЕРНЕТ СМАЊУЈЕ МАТЕРИЈАЛНЕ ТРОШКОВЕ ПУТА И КОМУНИКАЦИЈЕ СА ЉУДИМА• ИНТЕРНЕТ ШТЕДИ ВРЕМЕ И ОМОГУЋАВА ДА КОМУНИКАЦИЈА БУДЕ ТРЕНУТАЧНА• ИНТЕРНЕТ ОМОГУЋАВА ДА ЉУДИ РАДЕ НА ЗАЈЕДНИЧКИМ ПРОЈЕКТИМА• ИНТЕРНЕТ ЈЕ НЕИСЦРПАН ИЗВОР ИНФОРМАЦИЈА КОЈЕ СУ НА ДОХВАТ РУКЕ, САМО ЈЕДАН КЛИК ДАЉЕ ОД НАС• ИНТЕРНЕТ СЕ МОЖЕ УПОТРЕБЉАВАТИ ЗА СВАКОДНЕВНО УЧЕЊЕ• ИНТЕРНЕТ ДОПРИНОСИ КВАЛИТЕТУ ЖИВОТА ЉУДИ
Уколико си некада имао/ла неку непријатност, а ниси смео о томе да причаш, немој да се устручаваш, подели то са нама на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. ми ћемо те посаветовати шта да радиш и коме да се обратиш.Тим наше школе за заштиту деце на Интернету Резултати и анализа упитника о коришћењу Интернета и безбедности децена Интернету * Радним даном на Интернету ученици дневно проводе до 1 час њих 38%, уједначен је проценат (16%) оних који га користе од 1 до 2 часа, као и од 2 до 3 часа, 9% ученика Интернет користи радним даном око 4 часа, а преко 5 часова дневно њих 4% . Викендом расте проценат ученика који Интернет користе дуже време: до 1 час 20 %, до 2 часа 28%, од 2 до 3 часа 17%, од 3 до 5 часова 15%, а 5 часова и више 16%. (док је радним данима тај проценат 4 %). Само викендом Интернет користи 4 % ученика. * Деца су на Интернету најчешће после школе 25 % , поподне 21 %, увече 16 %, пре и после школе 13%, што показује да време које је најефективније за учење 59% деца користе за Интернет. * Ученици најчешће користе Интернет за дописивање(63%), за преузимање филмова и музике (62%), за забаву (55%) и лична интересовања (42%). Опада са узрастом проценат ученика који користе Интернет за учење појединих предмета, у петом разреду 74%, а у осмом разреду 18%. На укупном узорку, у ту сврху Интернет користи 42% ученика. Очигледно ученици нису свесни могућности које Интернет пружа и свега позитивног што он са собом носи. * Што се тиче друштвених мрежа чак 84% ученика користи facebook, 50% youtobe. Ни једну 5% ученика, а све друштвене мреже 2%. * Веома упадљиво са узрастом расте проценат ученика који комуницирају на Интернету. На укупном узорку, ученици комуницирају са: 10-50 особа 34%, са мање од 10 особа 29%, више од 50 особа 19%, 100-200 особа 9%, више од 500 особа – 3%. * Са узрастом значајно расте доживљај ученика да је Интернет безбедно место и опада проценат оних који Интернет и све оно што он нуди доживљава опасно. Укупно 46% ученика сматра да је Интернет безбедан, а 53% ученака сматра да Интернет није безбедан. Аргументи за опасност и могуће непријатности на Интернету су код млађих ученика емотивни, нејасни и разноврсни, а у осмом разреду веома конкретни и говоре о доброј информисаности и ставу према овој појави.
* Ученици 5. и 6. разреда нису доживели непријатност на Интернету, док је 5% ученика 7. разреда доживело непријатност, а чак 29% ученика 8. разреда је доживело непријатност на Интернету. * Ученици на Итернету најчешће посећују: Facebook 61%, You Tube 60%, Google 9%, Интернет странице са игрицама 8%, странице забавне природе 8%, странице образовно-информативне природе посећује само 4%, а 1% посећује странице са порнографским елементима. Порнографија може лако да буде доступна деци онлајн. Дете које не може да прегледа сексуални магазин у радњи, може да види порнографске фотографије и снимке на Интернету. Непристојни материјал, који је илегалан и за одрасле, може лако да се пронађе онлајн. Чак и “невине” wеб странице могу директно да воде до порнографских wеб страница. Радозналосткоддецејеприродна, али Интернет није место где деца треба да уче о сексуалности. Производња, поседовање и дистрибуција дечије порнографије је законом забрањена. Иако ученици Интернет користе у великом проценту, врло је сиромашан избор локација које посећују и углавном се коришћење Интернета своди на комуницираље, преузимање музике, филмова..., играње игрица. * Web адресу наше школе зна 42% ученика, а посредством овог упитника сви анкетирани ученици који је нису знали су били у могућности да је сазнају. * Ученици су на трибинама о Безбедност деце на Интернету показали висок степен интересовања, мада су ученици старијих разреда углавном долазили са убеђењем да све знају, што се током трибине показало да и није тако. Ученицима препоручујемо: * Да сваку тему коју обрађују на часу потраже на Интернету * Да се на Интернету информишу о образовним, културним, забавним и спортским догађајима *Да на Интернету пронађу теме о здрављу, развоју деце и младих, променама које им се дешавају, здравој исхрани, како испунити слободно време, како изразити своја осећања, како изабрати своју професију. У ту сврху препоручујемо следеће Интернет сајтове и странице:
|